Auteur Topic: Vreemde leden  (gelezen 512 keer)

Offline Aladin

Vreemde leden
« Gepost op: 10/01/08 01, 2008, 20:22:42 pm »
Af en toe komt er toch zoiets binnen.

Een nieuw lid met een eerste post nooit op de link in die post gaan klikken is de aanbeveling.
Jaja ik doe het zelf vaak wel maar voor mij kan het dan ook geen kwaad  :D

Momenteel de aanmeldings beveiliging aangezet maar nog op het laagste niveau.
Ik heb er zelf een bloedhekel aan als je ergens aan wilt melden en je moet wat letters en cijfers overtikken die amper te onderscheiden zijn.
Maar goed, nu op het laagste niveau (er zijn er 4)  dus met duidelijke letters maar zoiets als een script zal nu niet meer kunnen registreren verwacht ik en een lek in de software zou snel genoeg gedicht worden.
Indien nodig kan het niveau moeilijker gemaakt worden maar ik hoop dat het zo voorlopig genoeg is.

femke98

• Gast
Re: Vreemde leden
« Reactie #1 Gepost op: 10/02/08 02, 2008, 12:12:55 pm »
Misschien snappen de meeste leden het op deze manier:

Sinds gisteren worden een groot aantal fora die gebruik maken van IP.Board aangevallen door spambots.

Er komen ook berichten binnen van fora waar de de leden via PM (Personal Message) bestookt worden.
Misschien handig zodra een van de leden een dergelijk spambericht binnen krijgt, dat dan even wordt doorgegeven aan de admins.

Je hebt dus al wat aan de veiligheid gedaan Aladin?

guzzi vero

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 10/02/08 02, 2008, 13:05:42 pm »
Zo gaat er via hotmail ok weer een ding rond. Je krijgt een email van een bekende met de mededeling dat iemand je adres geblokkeerd heeft. Om te zien wie die je op een link te klikken. Als je dit doet worden onmiddellijk al je emailadressen doorgestuurd. Weer voer voor de spammers die veel geld betalen voor die adressen.

Online Lowlands

« Reactie #3 Gepost op: 10/02/08 02, 2008, 13:34:55 pm »
Dus die email komt ook echt van een bekende??Dus die is geinfecteerd met een virus?Een spamvirus?
Rustig aan!
Ben ik zelf ook de hele dag druk mee.

Offline Aladin

« Reactie #4 Gepost op: 10/02/08 02, 2008, 18:31:06 pm »
Dat hoeft niet. Ik kan bijvoorbeeld Femke ook een mail sturen met jou als afzender.
Zou ze echt in de eigenschappen moeten duiken om te weten dat het niet van jou komt en er zijn er niet veel die daar kaas van hebben gegeten.

We hebben hier al een tijdje geen IP software meer overigens. Er waren een tijd terug ook al veel aanvallen op IP boards en ook veel gehackte forums waar alles gewist werd.
twaren wel voornamelijk de boards met de oudere software die nog werkte zonder betaling dus je kunt er alles van denken. Upgraden kostte een smak geld.

phpBB software hebben we ook een testforum van overigens maar hier werken we met SMF software zoals rechtsboven te zien is.
Vind het om te beheren een stuk prettiger dan de andere genoemde hier.
En het eerste hayabusi is ook nog steeds online natuurlijk  :)
Zie dat Geje er nog gepost heeft dit jaar  :D
http://hayabusi.proboards9.com/

Offline geje

« Reactie #5 Gepost op: 10/03/08 03, 2008, 12:51:56 pm »
 :voila
deze voorbijganger op uw levensweg groet u

Offline Aladin

« Reactie #6 Gepost op: 10/03/08 03, 2008, 18:10:04 pm »
zo af en toe moet je ook wat geschiedenis ophalen voor de nieuwe leden he  ;)

Sinterklaas

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 11/25/08 25, 2008, 13:00:03 pm »
Ken uw geschiedenis beste mensen, ken uw geschiedenis

guzzi vero

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 11/25/08 25, 2008, 14:06:19 pm »
Als er op mijn email adres iets binnenkomt wat ik niet vertrouw kijk ik eerst naar de message source. Als die al verdacht is, deleten die handel.

femke98

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 11/25/08 25, 2008, 17:19:19 pm »
Zo kreeg ik laatst mail binnen van de Nuon met als een normale naam en tussen haakjes dus Nuon. In de mail stond dat mijn account klaarstond en dat ik het zo activeren als ik op de link zou klikken.
 ??? Dacht ik, ik heb mij allang aangemeld en heb een gebruikersnaam en wachtwoord.
Dus ik heb die mail gelijk weg gemikt.
OF het nnu echt was.....geen idee hoor! Maar ik heb het risico niet genomen! (ondanks mijn Ubuntu systeem)